Benzīns vs. Dīzelis

Runājam par visu, kas neatbilst citām kategorijām Latvijas e36 forumā.
Profila bilde
Inferno
Moderators
Ieraksti: 465
Joined: 09 Feb 2018, 20:37
Braucu ar: Mercedes-Benz
Location: Kapitolija

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no Inferno » 16 Feb 2018, 20:52

janjis313 wrote:
16 Feb 2018, 11:10
ar ko dīzelis labāks par benzīnu?
- lielākā kompresija, labāk izmanto visu doto
- parasti var nobraukt ilgāk par benzīnu.
- šķūnējot nevajag speciālu oktānu vai ko tādu, parastais dizels der
- labi veidots motors darbosies un neplīsīs

visam par piemēru der OM606

tagad pierādi, ka benzīns labāks :hahaha:
Atbilde īsti neapmierina, jo:

1) Lielāka kompresija... so?
2) Tam ir nozīme tikai tad, ja Tu no salona pērc jaunu auto, bet tad pirmos gadus, kamēr pirmie pārdotie auto nenoskrien savus 200-300k, neviens (pat ražotājs) īsti nezin kurš motors cik spējīgs nobraukt. Tieši tāpēc arī ir garantijas remonti un atsaukumi, kad it kā labi uzprojektēta detaļa izrādās tomēr nekam nederīgi un ir jāaizvieto ar citu. Tirgū viņi visi pēc garantijas/mogo nomaksas nonāk joprojām ejoši, tālāk jau viss atkarīgs no īpašnieka, tikai un vienīgi.
3) Benzīns daudz labāk padodas uzlabojumiem, tur praktiski visas durvis ir atvērtas un ne vienmēr tie uzlabojumu izmaksā astronomiskas summas. Būvēt vari gan atmo, gan turbo, gan kompresoru - pilnīgi vienalga. Dīzelim gan viss beidzas ar turbīnu, nav dzirdēts ka būtu populāri atmo dīzelim kaut ko uzlabot, kamēr arī atmo benzīnu var normāli sagriezt (dārgi, bet var). Jaudas griestu praktiski nav, katru gadu visādi psihi un auto ražotāji to pierāda. Nez kāpēc tomēr benzīns ir dominējoši pārāks par dīzeli, kad runa iet par maksimālu jaudu un maksimālu ātrumu. Un kāds tolks bija pieminēt oktānu? Ja benzīnam viņu vajag jaudai, tad tam pašam dīzelim vajag piedevas, lai viņu ziemā varētu piedarbināt vispār, ar parasto degvielu nez vai sanāks.
4) Pilnīgi to pašu var pateikt par jebkuru motoru, auto, tehniku.

janjis313
Moderators
Ieraksti: 365
Joined: 09 Feb 2018, 14:41
Braucu ar: cauru bāku

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no janjis313 » 16 Feb 2018, 21:34

par pirmo, no offense, bet fizika, laikam, nav tava stiprā puse :lol:
redzi, palielinoties kompresijai palielinās termodinamiskā efektivitāte - cik daudz ieleikot tu dabūsi ārā. https://www.youtube.com/watch?v=t4yh5Pt8was
ar šo palielam pietiktu, jo tā ir 11 klases fizikas viela :lol:
kā arī - dīzelim ir lielāks blīvums,tādējādi dīzelim ir par 15% lielāka termoefektivitāte kā benzīnam
2)ja tikai jauniem auto, tad kādēļ nav smagie ar benzīnu? :dontknow:
3)dīzelis arī. ja runājam par mūsdienām - viss atduras pie turbo, paši benzīni arī. tad nu šis ir diezgan tukšs arguments. ok, protams, kāda frīka garāžā var atrast 9k rpm V8, kurš tur 1000hp spiež, bet palielam viss ir ar turbo
4) tas gan :lol:

kars
Ieraksti: 260
Joined: 11 Feb 2018, 23:05

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no kars » 16 Feb 2018, 21:41

Pofigi par jaudu, visi leģendārākie motori tā pat ir augstapgriezienu atmo benzīni.

Profila bilde
kaskadieris
Ieraksti: 67
Joined: 09 Feb 2018, 17:15
Braucu ar: 318is coupe, 328 cabrio
Location: Norway

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no kaskadieris » 16 Feb 2018, 22:00

Te daži vēl 90ajos dzīvo :facepalm:
Padodos, dīzelis sūds un visi kuri ar tiem brauc ir bomži un kapeikpisēji. :lol:

kars
Ieraksti: 260
Joined: 11 Feb 2018, 23:05

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no kars » 16 Feb 2018, 22:24

Pērkot piem. jaunu auto ja tev nebūtu jālej degviela pa savu naudu arī pirktu dīzeli?

Profila bilde
kaskadieris
Ieraksti: 67
Joined: 09 Feb 2018, 17:15
Braucu ar: 318is coupe, 328 cabrio
Location: Norway

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no kaskadieris » 16 Feb 2018, 22:38

kars wrote:
16 Feb 2018, 22:24
Pērkot piem. jaunu auto ja tev nebūtu jālej degviela pa savu naudu arī pirktu dīzeli?
Ja tantei būtu spārni, tad būtu lidmašīna.
Labi, pieņemsim. Kādam mērķim? Ja ikdienai, tad viennozīmīgi dīzeli, ja svētdienai tad sportisku benzīnieku vai elektro auto.

Profila bilde
Inferno
Moderators
Ieraksti: 465
Joined: 09 Feb 2018, 20:37
Braucu ar: Mercedes-Benz
Location: Kapitolija

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no Inferno » 17 Feb 2018, 01:02

janjis313 wrote:
16 Feb 2018, 21:34
par pirmo, no offense, bet fizika, laikam, nav tava stiprā puse :lol:
redzi, palielinoties kompresijai palielinās termodinamiskā efektivitāte - cik daudz ieleikot tu dabūsi ārā. https://www.youtube.com/watch?v=t4yh5Pt8was
ar šo palielam pietiktu, jo tā ir 11 klases fizikas viela :lol:
kā arī - dīzelim ir lielāks blīvums,tādējādi dīzelim ir par 15% lielāka termoefektivitāte kā benzīnam
2)ja tikai jauniem auto, tad kādēļ nav smagie ar benzīnu? :dontknow:
3)dīzelis arī. ja runājam par mūsdienām - viss atduras pie turbo, paši benzīni arī. tad nu šis ir diezgan tukšs arguments. ok, protams, kāda frīka garāžā var atrast 9k rpm V8, kurš tur 1000hp spiež, bet palielam viss ir ar turbo
4) tas gan :lol:
Man 11. klasē nebija fizikas :hahaha: Kāda starpība kāds degvielas tips tiek izmantots smagajos auto? Tobiš Tu gribi teikt, ka viņiem kosmiskais motora resurss ir tikai pateicoties tam, ka iekšā tiek pumpēta dīzeļdegviela? Vai arī tomēr tāpēc, ka (sk. 4 punktu) motors tieši tam ir projektēts? Uz smagajiem varbūt lētā dīzeļa grieze ir must have, bet tas nav arguments par labu tam, ka dīzelis labāks. Ja arguments par uzlabojumiem ir tukšs un dīzelis pilnīgi ne ar ko nav sliktāks, tad labāk paskaidro man lūdzu trīs lietas: 1) kāpēc visi paši ātrākie auto ir benzīnieki 2) kāpēc auto frīku aprindās dominē benzīna turbo/kompresor/whatever kādi projekti, nevis dīzeļi un 3) kāpēc lielajā autosportā gandrīz visur piedalās auto ar benzīna motoriem nevis čipotiem m57?

kars
Ieraksti: 260
Joined: 11 Feb 2018, 23:05

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no kars » 17 Feb 2018, 01:16

Dīzelis ir darba zirgs un nekas vairāk, un ja cilvēks saka ka tā nav viņš melo pats sev.

Profila bilde
TomSkarsts
Ieraksti: 5
Joined: 17 Feb 2018, 01:23

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no TomSkarsts » 17 Feb 2018, 01:25

kaskadieris wrote:
16 Feb 2018, 22:38
kars wrote:
16 Feb 2018, 22:24
Pērkot piem. jaunu auto ja tev nebūtu jālej degviela pa savu naudu arī pirktu dīzeli?
Ja tantei būtu spārni, tad būtu lidmašīna.
Labi, pieņemsim. Kādam mērķim? Ja ikdienai, tad viennozīmīgi dīzeli, ja svētdienai tad sportisku benzīnieku vai elektro auto.
Kāds pamatojums dīzelim ikdienai? Pie nosacījuma, ka nav jātērē nauda uz degvielu kā tika minēts?

janjis313
Moderators
Ieraksti: 365
Joined: 09 Feb 2018, 14:41
Braucu ar: cauru bāku

Re: Benzīns vs. Dīzelis

Ieraksts no janjis313 » 17 Feb 2018, 01:32

Inferno wrote:
17 Feb 2018, 01:02
janjis313 wrote:
16 Feb 2018, 21:34
par pirmo, no offense, bet fizika, laikam, nav tava stiprā puse :lol:
redzi, palielinoties kompresijai palielinās termodinamiskā efektivitāte - cik daudz ieleikot tu dabūsi ārā. https://www.youtube.com/watch?v=t4yh5Pt8was
ar šo palielam pietiktu, jo tā ir 11 klases fizikas viela :lol:
kā arī - dīzelim ir lielāks blīvums,tādējādi dīzelim ir par 15% lielāka termoefektivitāte kā benzīnam
2)ja tikai jauniem auto, tad kādēļ nav smagie ar benzīnu? :dontknow:
3)dīzelis arī. ja runājam par mūsdienām - viss atduras pie turbo, paši benzīni arī. tad nu šis ir diezgan tukšs arguments. ok, protams, kāda frīka garāžā var atrast 9k rpm V8, kurš tur 1000hp spiež, bet palielam viss ir ar turbo
4) tas gan :lol:
Man 11. klasē nebija fizikas :hahaha: Kāda starpība kāds degvielas tips tiek izmantots smagajos auto? Tobiš Tu gribi teikt, ka viņiem kosmiskais motora resurss ir tikai pateicoties tam, ka iekšā tiek pumpēta dīzeļdegviela? Vai arī tomēr tāpēc, ka (sk. 4 punktu) motors tieši tam ir projektēts? Uz smagajiem varbūt lētā dīzeļa grieze ir must have, bet tas nav arguments par labu tam, ka dīzelis labāks. Ja arguments par uzlabojumiem ir tukšs un dīzelis pilnīgi ne ar ko nav sliktāks, tad labāk paskaidro man lūdzu trīs lietas: 1) kāpēc visi paši ātrākie auto ir benzīnieki 2) kāpēc auto frīku aprindās dominē benzīna turbo/kompresor/whatever kādi projekti, nevis dīzeļi un 3) kāpēc lielajā autosportā gandrīz visur piedalās auto ar benzīna motoriem nevis čipotiem m57?
pa lielam gan gan. dīzelis palīdz, jo degviela kā tāda ir mazliet efektīvāka par benzīnu. protams motors arī tam ir projektēts, visas komponentes veidotas, lai tur lielu slodzi utt (par smagajiem)

par auto sportu, entuziastu auto arī šodien domāju - pieļauju tadēļ, ka dīzelis labu laiku savas dzīves tika izmantots tikai smagajai tehnikai, neviens necentās no tā izspiest max jaudu, galvenais lai strādātu. otrs - dīzels ir smags, tur neko nepadarīs. var, protams, uztaisīt ar alu bloku, bet (neesmu eksperts) tas sanāk dārgi un neizdevīgi. liekot arī dīzeli vajag pārdomāt visus ātrumus, jo motors griež līdz tiem saviem 4500 apgriezieniem.

balstoties uz šī visa - dīzelis ir labs priekš efektivitātes, sportam tas vienkārši ir par dārgu, protams ieguldot naudu, laiku viss ir iespējams! mūsdienu ikdienas auto ir dīzeļi, jo tehnoloģija ir pietiekami attīstījusies, lai dīzelis spētu turēt līdzi benzīnam. pieliekot pie laba, mazlitrāžas dīzeļdzinēja 9 ātrumu kārbu tu praktiski brauc ar gaisu. viena lieta, ka šis 9 ātrumu kārbas ir diezgan jaunas un mēs vēl nezinām, kas ar tām notiks pēc pāris gadiem.. bet globalizācijas apstākļos, tie kas pērk jaunus auto, tos arī maina, tāpēc šos cilvēkus neuztrauc dīzelis / benzīns - galvenais, lai darbojas un ir efektīvs!

edit: + dīzeli bieži neliek motosportā, jo detaļas reāli ir dārgākas, lai no m57 iegūtu 300hp pietiek ar bolt on, bet 400 jau prasa head studs, jaunas šāles utt, tas neatmaksājas, jo motors tam īsti nav bijis paredzēts. turpretim OM606 uzmetot lielo turbo (samainot arī visu pārējo - indžektorus utt, bet atstājot bloku kā bija) var iegūt 600hp un tie arī paliks kopā ar visu motoru. reāli jāskatās uz katru noteiktu dzinēju atsevišķi.

Atbildēt